Gratis dating en online relatiebemiddeling

Sinds november 2006

leden
online

100% Gratis dating

Gebruikersnaam
Wachtwoord
Wachtwoord vergeten?

Met de huidige kredietcrisis in het vizier ben ik minder snel geneigd te betalen voor een datingsite?

Nee

Weet niet

Vorige enquêtes

Persbericht: online relatiebemiddeling zonder prijskaartje

Beverwijk - 20 maart 2007

Relatieklik, online relatiebemiddeling zonder prijskaartje

Kwalitatieve matching hoeft geen geld te kosten

BEVERWIJK/AMSTERDAM - Relatieklik is een nieuwe verantwoorde datingsite die liefdezoekers op geheel kosteloze wijze koppelt door een persoonlijkheids- en relatietest. Een uniek en hoogwaardig concept in de jungle van de online ontmoetingsplekken, ontwikkeld door webdeveloper Koen Kastermans en relatiepsycholoog Marcelino Lopez.

Online relatiebemiddeling
Wat is er dan zo uniek? Lopez, die als psycholoog afstudeerde op het onderwerp relatiepsychologie aan de Universiteit van Amsterdam, ontwikkelde na veel eigen onderzoek en discussies met deskundigen een relatietest volgens de laatste wetenschappelijke bevindingen. Resultaat is een matchmodule die leden aan elkaar koppelt door middel van sociaaldemografische gegevens, wederzijds kloppende relatieverwachtingen en persoonlijkheidskenmerken. Tezamen met een goede afstelling van persoonlijke zoekvoorkeuren en onbeperkt gebruik van alle functionaliteiten kun je dan behoorlijk trefzeker een passende match vinden. Zo heeft de site al een hoop blije stelletjes voortgebracht. Nu vier maanden online heeft Relatieklik zo'n 12.000 leden. De matching-module draait dag en nacht en mensen worden gemaild als er nieuwe matches worden gevonden.

Niet betalen voor hoogstaande matching
De meeste singles worden erg achterdochtig als het op datingsites aankomt en zullen er niet snel geld voor over hebben. Terecht overigens; er is heel veel aanbod, maar over het algemeen erg weinig service, inhoud, kwaliteit en controle. Ook de grotere spelers stellen nader beschouwd niet veel voor: een betaalsite met 100.000 leden heeft in de praktijk slechts tien à vijftien procent betalende (lees: 10.000 tot 15.000 echte) leden die andere leden kunnen benaderen. De rest doet eigenlijk voor spek en bonen mee. Om Relatieklik z'n rechtgeaarde plek tussen de andere grote sites te geven is er voor de makers maar een manier: consistent kosteloze kwaliteit aanbieden. De deuren open houden zodat iedereen elkaar kan vinden en de database verschoond houden van nepprofielen, grappenmakers en spammers. Door middel van de Relatieklik-test, gerichte artikelen en adviezen biedt Relatieklik een mooi gratis platform voor alle Nederlandse singles om duurzame liefde te vinden. Gratis blijven kan door met banners te werken. Leden die daar niet van houden betalen een klein bedrag om bannervrij te browsen en hoger in de zoeklijsten te komen.

Parship, maar dan gratis?
Bij het zien van de website heeft een kenner de vergelijking met concurrent Parship.nl snel gemaakt. Lopez: "We krijgen soms de opmerking dat we veel op ze lijken, maar dat is slechts aan de oppervlakte. We gebruiken gelijkende kleuren en 'een' match-test, daar houdt de gelijkenis op. Ik denk dat onze test meer up-to-date is met betrekking tot wetenschappelijke ontwikkelingen en je hebt bij ons veel meer de regie zelf in handen. Een test is namelijk geen orakel die kan bepalen wie bij je past. En dat stralen zij wel een beetje uit. Zij maken claims die niet worden ondersteund door onderzoek over relaties en persoonlijkheid. Maar goed, iedereen mag dat voor zichzelf uittesten. Bij de concurrent kost het overigens wel 180 euro voor zes maanden, bij ons is het gratis."

Note voor de redactie
Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:
Marcelino Lopez - 06 - 24 77 91 01 (relatiepsycholoog)
Koen Kastermans - 06 - 22 46 32 94 (webdeveloper)
Domein: https://www.relatieklik.nl/
Email: info@relatieklik.nl

Klik hier om terug te gaan

RelatieKlik is een volkomen gratis liefsdesportal en tevens 100% gratis datingsite. Je kunt gratis daten en veel leren over online dating. We geven je vele tips over online dating. Ook vertellen we op een eerlijke manier over de gevaren van dating via een website. Onze relatiepsycholoog staat garant voor informatie en kennis op het gebied van relatiebemiddeling. Omdat we een 100% gratis datingsite zijn kunnen we open en eerlijk zijn.